Dag 12 - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

21 Mei 2014 | Spanje, Roncesvalles

St. Jean-Pied-de-Port -Roncesvalles 31 km gefietst


Gisterenavond hebben we het heel gezellig gehad met 17 andere pelgrims.
We hadden een gezamenlijk diner en er waren weer verschillende nationaliteiten.
Zelfs uit Sydney waren er pelgrims. De enthousiaste gastheer deed met ons een spelletje om kennis te maken. Je noemde je voornaam en waar je vandaan kwam. Dan vertelde je in het kort in het Engels de motivatie van de reis. Dat werd weer in het Frans vertaald. De één ging om religieuze redenen de ander uit dankbaarheid voor een genezing een ander gewoon voor het wandelen of fietsen.
We begonnen met eten pas om 20.30 uur, het was erg lekker.
s'Nachts begon het te onweren en dat maakte me niet blij. Ik had me ook voorgenomen om een dag langer te blijven als het s'morgens nog zo was. Dat zou geen straf zijn geweest, want het is een fantastisch mooi historisch plaatsje.
Na een gezamenlijk ontbijt, vertrokken we in de regen. Het was een zware tocht.
16 km lang klimmen 9% . Als ik omhoog keek naar de weg, dacht ik dat nooit te halen. Dus keek ik zo'n 3 meter voor uit en was dan verbaasd dat ik alweer een kilometer gefietst had. Het leuke was, als je naar achteren keek, je de steile slingerweg zag die je had afgelegd. Onderweg wilde ik even stoppen. Toen we van de fiets stapten, hoorden we gedonder en stapten snel weer op. Gelukkig viel het mee. Af en toe hoorden we het onweer maar het zette niet door.
In Roncevalles aangekomen hebben we ons direct gemeld bij het klooster. We kunnen daar overnachten. Nu zitten we in een café lekker koffie te drinken en hebben WIFI.

  • 21 Mei 2014 - 20:45

    Tom, Claudia En Kindjes:

    Top gedaan! trots op jullie!
    Liefs van ons xxx

  • 23 Mei 2014 - 19:45

    Elly:

    Wat doen jullie het goed samen
    liefs elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman en Thea

Herman is 69 jaar en Thea is 67 jaar. We zijn bijna 49 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen en 5 kleinkinderen.

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 16997

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 30 November -0001

Onze fietsreis naar Santiago de Compostela

17 Mei 2015 - 30 November -0001

Fietsreis naar Rome 2015.

Landen bezocht: