Dag 15 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

24 Mei 2014 | Spanje, Burgos

Navarrete - Burgos 110 km gefietst


Na een goede nachtrust konden we droog vertrekken. Ook met de wind viel het mee. Vandaag eens geen storm. Omdat de weersvoorspelling voor zondag erg slecht is, regen en veel onweer, proberen we vandaag Burgos te halen.
De weg was zwaar. Het was de hele dag klimmen. We hadden wel afgesproken dat als het niet gaat, dan stoppen we en overnachten voor Burgos.
Nu vertel ik iets, dat heel ongelooflijk overkomt, maar echt is gebeurt.
We hadden een lange klim gehad en ik was erg moe. De afdaling kwam en daar was ik erg blij mee. Maar de afdaling was maar 400 meter. Toen moesten we weer stijgen. Ik was zo moe, dat ik mijn moeder om hulp vroeg omdat ik het anders niet zou halen. Ik voelde vele handen in mijn rug en met 20 km per uur ging ik de berg op alsof ik bergaf ging. Het was misschien een hallucinatie, maar ik heb het echt zo beleefd. Ik durfde het Herman bijna niet te vertellen. Wie gelooft dit nou??
Zo'n 20 km voor Burgos gingen we wat drinken en kwamen in gesprek met een Nederlands echtpaar uit de Rips. ( daar woont onze dochter) Ze kenden de Fam. v.d.Mortel ook. In Burgos aangekomen waren de pelgrimsonderkomens bezet. We konden wel 3 km buiten de stad overnachten maar daar hadden we geen zin in. We vroegen in een hotel naar een kamer en na onderhandelen kregen we een kamer voor een redelijke prijs. (We boekten een extra nacht om een rustdag in te lassen.) Naast de Kathedraal. Verzin het maar! Ook Herman is helemaal gelukkig. We hebben TV op de kamer zodat hij de Cupfinale Real Madrid- Atletico kan zien.
Toen we wat gingen eten, kwamen 2 heren binnen. De ene herkende ik meteen. Marius Brzoskowski uit de Rips die een vroeger maatje Ton uit Heiloo had getroffen.
We waren helemaal verbaasd. Hoe is het mogelijk. We zeiden al :"toeval bestaat niet". Het was een hele fijne ontmoeting!

  • 27 Mei 2014 - 20:53

    Patricia De Keizer:

    Nou mam, ik geloof meteen dat "oma scootmobiel` je geholpen heeft. Zo was ze wel.
    En zo zie je maar, toeval bestaat niet!
    Sommige dingen gebeuren nu eenmaal met een reden.

    XXX Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman en Thea

Herman is 69 jaar en Thea is 67 jaar. We zijn bijna 49 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen en 5 kleinkinderen.

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 16994

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 30 November -0001

Onze fietsreis naar Santiago de Compostela

17 Mei 2015 - 30 November -0001

Fietsreis naar Rome 2015.

Landen bezocht: