Dag 19 - Reisverslag uit León, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit León, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

28 Mei 2014 | Spanje, León

Sahagún - León 72 km gefietst

Vanochtend zijn we laat vertrokken. Jeanine heeft ons tijdens het ontbijt haar afschuwelijke levensverhaal verteld.
Ze moest het kwijt en zei dat dit de eerste keer was dat ze het vertelde.
We namen afscheid met een knuffel en wensten elkaar Buon Camino.
Zij gaat met de trein naar León vanwege haar blessure en de weersverwachting.
Het was fris maar droog. Natuurlijk hadden we weer wind tegen. De weg was eentonig en steeg lichtjes. (Vals plat).
Aan het eind van de morgen begon het te stortregenen. We fietsten op een weg waar je niet kon schuilen. Binnen no time waren we kletsnat. Maar toen het weer droog was, waaiden onze kleding ook zo weer droog.
In León aangekomen zijn we eerst naar de Mac geweest. De cheeseburger deed ons goed. Toen hebben we ons hostel opgezocht. Het is een eenvoudige kamer maar van alle gemakken voorzien. Eigen badkamer en douche en morgen een ontbijt. Voor onze fietsen hebben we een garage gehuurd. (€5.-)
Toen alles was uitgepakt, zijn we naar de Kathedraal geweest. Die was niet zo mooi als in Burgos, maar je moet het gezien hebben. We maakten ook een foto met Gaudí op het bankje. Dat hebben we in 2008 ook gedaan tijdens onze autotocht door Spanje en Portugal. Ook in León regent het pijpenstelen. Jammer maar niets aan te doen. De weersverwachting voor morgen voorspelt ook niet veel goeds.
Maar dat zien we morgen wel weer.

• 29 Mei 2014 - 11:34

Hans En Tina:

hallo fietsreizigers

super mooie foto's allemaal en een moeilijke maar mooie reis ,we volgen op de voet jullie verslagen .
    sterkte met het weer maar dapper dat jullie door zetten toppers.
    nou dikke knuffel en kus van mij en tina xxx.
    tot snel weer.....

xxx hans en tina