Dag 20 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

29 Mei 2014 | Spanje, Astorga

León - Astorga 61 km gefietst

Ook vandaag zijn we later vertrokken. Tijdens het ontbijt zocht een jonger stel uit Brazilië contact. Ze was in tranen en vertelde dat ze de tocht naar Santiago waarschijnlijk niet af kon maken. Ze had een blessure aan de achillespees en kon haast niet meer lopen. Ze maakte de reis uit dankbaarheid. Twee jaar geleden had ze kanker gehad en nu ging het zo goed dat ze de tocht te voet wilde maken vanaf de Spaanse grens. Ik moest ook een traantje laten omdat ik zo goed begreep dat opgeven héél naar is. Maar ik zei haar, dat de intentie toch goed was en dat de blessure haar was overkomen. Het doet niets af aan haar dankbaarheid. Ik opperde om een paar afstanden met de bus te gaan en misschien gaat het dan door het rusten weer beter. Dat vond ze een goed idee.
De tocht vandaag was afwisselender dan die van gisteren. Wel meer klimmetjes, maar goed te doen. Helaas begon het weer te regenen. We hebben onze regencape's niet voor niets mee genomen hahaha. Het is het meest gebruikte kledingstuk. De zonnebril en klep hadden we wel thuis kunnen laten.
Wat tegenvalt zijn de gesloten kerkjes. We hebben ontelbare kerkjes gezien maar 90% is gesloten. Gelukkig was het kerkje in Villar de Mazarife open en konden we een mooie foto maken.
In Astorga hebben we een hotel genomen. Na afdingen kregen we het voor een aangenamere prijs. Onze fiets werd de kelder in gedragen en wij hebben een mooie kamer in het centrum van Astorga. (Jaja pelgrims)
Morgen moeten we echt klimmen dan gaan we naar Cruz de Ferro.
Ik kijk er naar uit maar denk dat het zwaar zal worden.

• 29 Mei 2014 - 19:33

Luca, Indy & Lynn:

Hallo Opa en Oma,

Nog maar 309 km fietsen en dan zijn jullie in Santiago de Compostella!
    Het gaat jullie zeker lukken hoor!
    We kunnen niet wachten tot we jullie weer kunnen knuffelen!
    Heel veel liefs en een dikke knuffel van Luca, Indy & Lynn
    Love you xxx

Ps: Ook liefs van Papa en Mama xx

• 29 Mei 2014 - 19:45

Mia:

Je hebt het zwaar met alle pelgrims Thea. Een luisterend oor helpt altijd. Top. Sterkte met de klim van morgen