Dag 1 - Reisverslag uit Jülich, Duitsland van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Jülich, Duitsland van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

17 Mei 2015 | Duitsland, Jülich

Deurne - Jülich 98 km gefietst

Om 7 uur gaat eindelijk de wekker. We liggen al lang wakker en hebben niet veel geslapen. Is dat de spanning? We zijn oude rotten op gebied van fietsvakanties en hebben alles goed voorbereid.
Na het ontbijt de tassen op de fiets gedaan klaar zijn we. Hadden we gedacht....
De voorband van mijn fiets staat plat. Gelukkig blijkt alleen het ventiel kapot.
Band weer opgepompt afscheid van de kids en weg zijn we.
Dat afscheid is altijd erg dubbel. Blij om weg te gaan om leuke dingen te gaan beleven maar ook een beetje verdrietig omdat je je gezin een paar weken moet missen.
Het weer is prima. Droog en een beetje (tegen)wind.
In Roermond de eerste stempel gehaald en een leuk gesprek gehad met de pastoor.
We zaten nog geen 100 meter op de route van Hans Reitsma toen ons een wondertje overkwam. Elk jaar, als we met vakantie gingen, gaf mijn moeder ons geld voor de eerste koffie onderweg, zodat we aan haar zouden denken. Omdat ze in februari is overleden moesten we het dit jaar zonder haar donatie doen. Wat gebeurde ons in Roermond? Ik vond midden op de rijweg €15.- . Ik dacht direct, dat is mijn moeder geweest die ons weer de eerste koffie wilde schenken. Vond het een leuke gedachte.
Over de grens in Duitsland tijdens de lunch een foto gemaakt voor Indy zoals beloofd.
De route was prachtig. We fietsten langs de Roer. We kwamen veel fietsers en wandelaars tegen die net als wij aan het genieten waren van de prachtige natuur.
Om 16.00 uur kwamen we in het hotel aan net buiten Jülich.
Eigenlijk wilden we nog terug naar het centrum van Jülich om de Citadel te bekijken, maar we waren toch wel moe en besloten om dat maar over te slaan. Misschien morgen voor we de route weer oppikken.

• 17 Mei 2015 - 19:27

Luca:

Lieve Opa en Oma, ik mis jullie nu al, maar hoop dat jullie heel veel leuke avonturen gaan beleven samen!
    Liefs van Luca X

• 17 Mei 2015 - 19:28

Indy:

Lieve opa en Oma, Bedankt voor de leuke foto! ik mis jullie, dus fiets maar snel door! ;-)
    Kusje van Indy en ook van Lynn XX

• 17 Mei 2015 - 20:39

Familie De Keizer:

Mooi, de eerste dag zit erop. Wel gepaard met wat hindernissen. Maar ach, jullie zijn wel wat gewend.
    Mooie gedachte die van oma. We hopen dat ze jullie op de volgende rit ook weer wat meegeeft.
    Heel veel kusjes van ons allemaal.

• 18 Mei 2015 - 18:41

Gerrit En Mieke:

Lieve mensen,
    We waren er niet om jullie uit te zwaaien, jammer.
    Maar volgen zullen we jullie zeker!
    Lief dat jullie zo'n mooie kaart gestuurd hebben voor Gerrit, dank daarvoor.
    Wij wensen jullie een goede reis en een behouden thuiskomst.
    We gaan iedere dag uitkijken naar jullie verslag.
    Hou je goed en wij reizen een beetje met jullie mee,
    liefs van de eendracht, Gerrit en Mieje

• 22 Mei 2015 - 20:59

Ria Kok :

Was zeker van Mamma heeft ze toch maar weer gedaan ze word wel wat zuiniger je kreeg toch altijd 20 euro hahahaha