Dag 3 - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

19 Mei 2015 | Duitsland, Bacharach

Remagen - Bacharach am Rhein 97 km gefietst

Na een goede nachtrust en een prima ontbijt, waarbij de gastheer 2 plastic zakjes bracht om de twee overgebleven broodjes in te doen voor onderweg, pakten we de tassen op de fietsen om te vertrekken. Maar niet voor we een leuk en prettig gesprek hadden met de heer en mevrouw Pohl.
Wat een vriendelijke mensen. Je voelt je er meteen thuis.
De tocht ging de hele dag langs de Rijn. Het weer was goed, in ieder geval droog maar weer veel tegenwind. Herman zei, dat we rekening moeten houden met de wind als we volgend jaar weer een tocht gaan doen. Jaja,
Onderweg troffen we veel fietsers met bepakking, de meesten kwamen ons tegemoet.
Wat ook hier opvalt zijn de gesloten kerken. Zondag hebben we in Roermond een open kerk getroffen. Daarna niet meer. We hadden een gesprek hierover met een Duitser en die zei, dat de grote kerken vaak open zijn omdat een vrijwilliger een oogje in het zeil houdt. De kleinere kerken hebben niet zoveel vrijwilligers dus gaat hij op slot vanwege de vele diefstallen uit de kerk. Jammer maar noodzakelijk.
Vandaag hebben we een B&B gevonden in Bacharach. Een oud huis met veel verdiepingen en veel kamers. De gastvrouw maakt rokkostuums. We hebben een grote slaapkamer en de badkamer is op de gang. De onderverdieping is voor ons. Het interieur is uit de 19e eeuw (gelukkig de matras niet). Daar is ze heel trots op.
Bacharach is een leuk plaatsje met veel vakwerk huizen. Geloof het of niet, hier een open kerkje gevonden waar we eindelijk het beloofde kaarsje konden branden voor Gerrit en Mieke. Een stempel hadden ze niet, daarvoor moesten we naar de Toerist-info.
Vandaag de derde dag gebeurde wat ons op elke fietsreis gebeurt. De spieren en de billen gaan protesteren. Maar we doen net of we het niet merken en gaan stug door. Vanavond maar goed smeren. Hahaha.
We zijn benieuwd waar we morgen weer terecht komen. De weersvoorspellingen zijn somber, maar dat zien we morgen wel weer.

• 19 Mei 2015 - 21:39

Geli Pohl:

Liebe Thea und Hermann Wiggers!
    Ganz liebe Grüße von uns für Euch! Ihr seid sooo nett gewesen- gerne hätte ich mich noch länger mit Euch unterhalten, aber leider musste ich auf die Arbeit und Eurer Popo auf die Fahrräder.
    Wir werden Euch weiter "verfolgen" ... versprochen. ;-) Gute Nacht, und morgen wieder einen schönen Tag.
    Herzlichste Grüße aus Remagen- Ihre Familie Pohl

• 19 Mei 2015 - 21:41

Geli Pohl:

Sorry, die Rechtschreibfehler kommen durch mein Übersetzungsprogramm... ( grrr)

• 19 Mei 2015 - 22:38

Gerrit En Mieke:

Dank je voor het kaarsje. Datum is vastgesteld op 9 juni. Er moeten meerdere hartchirurgen opdraven dus het was een heel geregel om het "team" samen te stellen. Nu de apparatuur nog, die is besteld, en dan kan het beginnen. We wensen jullie sterkte met "the bottom"

• 21 Mei 2015 - 13:20

Henk Beije:

Kregen jullie die kinderwagen nog gevuld?
    Maar we wensen jullie nog veel mooie dagen,en veel plezier.
    Hadden jullie nog honger na Zaterdag?