Dag 4 - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

21 Mei 2015 | Duitsland, Worms

Bacharach - Worms 99 km gefietst

Woensdag 20 Mei
Vanochtend is Herman naar de bakker om de hoek gelopen om verse broodjes te halen. Toen hebben we zelf een ontbijt gemaakt met koffie en chocomelk.
Om 8.30 vertrokken we met donkere wolken boven ons. De weersvoorspelling was niet zo best.
De tocht ging het eerste gedeelte langs de Rijn. Daarna door een mooi natuurgebied en langs het riviertje de Selz. Het landschap werd glooiend dus bergje op, bergje af. Wel goed te doen. We hadden net koffiepauze toen het even begon te regenen. Gauw de koffie opgedronken en regenjasje aan.
Na een paar minuten was het alweer droog. We stopten om de regenjas weer uit te doen, toen we werden aangesproken door een groepje wielrenners die om de hoek pauze hadden. Het waren Engelsen die op racefietsen naar Wenen gaan. Er reed een busje mee met tassen en proviand. We werden uitgenodigd voor een kopje koffie en keken onze ogen uit. Er stond behalve koffie allemaal bakken met : nootjes, snickers, aardbeien en nog veel meer lekkers. Maar bescheiden als we zijn, namen we alleen koffie. Heel stom, vergaten we een foto van de gezellige groep te nemen.
De lucht was erg dreigend en schuin voor ons zagen we een enorme regenbui hangen die zijn water losliet. Maar we hadden geluk. Het bleef, behalve de paar druppels s 'ochtends, de hele dag droog.
In Worms aangekomen hebben we een hotel gevonden tegenover de Dom.
Een beetje prijzig, maar in het centrum dus wat wil je meer.
We hebben de Dom bezichtigd ( viel tegen ) en weer een kaarsje opgestoken. We hopen dat het kaarsje werkt.
Vandaag geen WiFi dus moeten we morgen maar kijken hoe/wanneer we het verslag kunnen plaatsen.

• 21 Mei 2015 - 21:50

Gerrit En Mieke:

kan dag 5 niet openen misschien kun je het nog een keer verzenden ?? groet Mieke