Dag 7 - Reisverslag uit Mengen, Duitsland van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Mengen, Duitsland van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

24 Mei 2015 | Duitsland, Mengen

Döffingen - Mengen. 57 km gefietst

Gisterenavond heb ik via internet en telefoon geprobeerd een kamer te vinden voor vandaag. Alles vol. In deze streek hebben ze een extra lang pinksterweekend. Van vrijdag tot en met Dinsdag. Daarom is het zo moeilijk. Dus wat is wijsheid? We besloten om naar Tübbingen te fietsen en daar de trein naar Sigmaringen te nemen. Ook daar geen slaapplek. Dus in een plaatsje na Sigmaringen een hotel geboekt.
Terug naar vandaag.... De lucht was licht bewolkt toen we vertrokken. Eerst weer langs het riviertje de Würm door het bos. Dat was direct al klimmen. Toen kwam de beloning, door het natuurpark Schönbüch ging de weg omlaag. Een prachtige route. We zagen hele grote hazen en ook een hertje de bosjes in schieten. In het park een kopje koffie gemaakt en lekker in het zonnetje gezeten. Wat zijn we toch boffers dat we dit kunnen doen.
In Tübbingen treinkaartjes gekocht en toen zijn we naar het centrum gefietst om daar nog wat rond te kijken. We hadden anderhalf uur de tijd. Tijdens het koffie drinken in de stad, kregen we bezoek van musjes en duiven, die met z'n allen bij ons op tafel kwamen zitten. Ruziënd om de kruimels op het bord.
De treinreis ging door het mooie Schwäbische Alb.
Op het station in Sigmaringen konden we met geen mogelijkheid van het perron af. Er ging een steile trap naar beneden en dat was het. Het was echt niet om te doen met onze zware fietsen en alle bepakking.
Ik ging naar de hoofdingang van het station terwijl Herman bij de fietsen bleef en zocht iemand die een oplossing wist. Er was niemand. Zaterdagmiddag en alles was gesloten. Aan het eind hoorde ik stemmen en drukte op de bel bij de deur. Toen ik vertelde wat het probleem was, zei hij dat we de fietsen maar naar beneden moesten dragen. Ik trok mijn zieligste gezicht en zei dat dat echt niet ging. Toen mochten we bij uitzondering over de rails aan het eind van het perron als hij het sein veilig gaf. Zo gezegd, zo gedaan. We vroegen ons af hoe doen ze dat dan met rolstoelen en kinderwagens?
In Sigmaringen nog wat rondgekeken en een ijsje gegeten. Daarna langs de Donauradweg naar ons hotel.

• 01 Juni 2015 - 20:47

Familie De Keizer:

Ha, ha, wat een zielig gezicht al niet voor je kan doen.
    Alweer een week voorbij, wat gaat het toch snel.

Groeten en veel liefs van ons allemaal