Dag 11 - Reisverslag uit Meran, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Meran, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

28 Mei 2015 | Italië, Meran

Resia - Merano 88 km gefietst

Wat leuk dat jullie zo meeleven. De reactie's vinden we geweldig. Bedankt allemaal!!
Wat zijn we blij, dat we gisteren de Reschenpas over zijn gegaan. Het regende toch en om dan in een hotel te gaan zitten wachten op mooi weer is ook zonde.
Vanochtend na een prima ontbijt met gebakken ei, veel vers fruit en cappuccino, pakten we de tassen weer op de fietsen. Paniek... Mijn fietsslot ging met geen mogelijkheid open. Wat ik ook probeerde. Herman gehaald en zei tegen
hem" probleem". Hij keek en wat bleek, ik had zijn sleutel op mijn fiets gedaan. (Dit moest ik van Herman in het verslag zetten.)
Het was fris maar droog toen we om 9.00 uur op de fiets zaten. We fietsen langs het Reschenmeer. Dat is een stuwmeer dat ontstond in 1950 door de aanleg van de stuwdam. Een groot deel van het dorp Reschen en het hele dorp Graun is onder water verdwenen. Alleen een kerktoren steekt nog boven water uit.
We fietsten over een mooi fietspad langs het meer. Het ging bergje op bergje af, in een omgeving die ons steeds ah's en oh's ontlokten. Wat prachtig!!
Als we voor elke keer €1.- kregen bij de woorden mooi en prachtig, was de reis zo betaald.
De afdaling naar Glurns was spectaculair. Tot 20% afdalen op een fietspad. Joehoe!!!
We volgden de rivier de Adige (Etsch) door een prachtig dal. Het bleef maar langzaam dalen, langs duizenden fruitbomen en steeds weer de rivier. Het is een super fietspad aangelegd met geld van de Europesche gemeenschap.
s'Middags kon voor het eerst de jas uit. Het weer werd steeds beter en we zagen steeds meer blauwe lucht. De wind was ons goed gezind. Hij blies ons heel hard richting Merano. We vlogen bijna over de weg. Rustig fietsen viel niet mee.
In Merano aangekomen vonden we op de route de jeugdherberg die ik gisteren via internet had geboekt. We kregen een ruime, lichte 2 persoons kamer met douche, toilet en balkon. Kon de was mooi drogen.
Omdat we om 14.00 uur al in Merano waren, hebben we de hele middag in het centrum doorgebracht.
Beiden denken we, dat deze fietstocht bijna niet te evenaren is qua natuurschoon. We zouden het jullie ook erg gunnen om dit te kunnen mee maken.

• 28 Mei 2015 - 21:39

Gerrit En Mieke :

Wat een prachtige reis maken jullie. Dat jullie genieten lezen we zeker. Alles gaat voorspoedig en het weer zit mee. Geniet , wij reizen dagelijks met jullie mee. Liefs. An de Eendracht Gerrit en Mieke

• 28 Mei 2015 - 22:25

Harrie En Mia:

Hallo Herman en Thea,
    Wat fijn dat het zo goed gaat ondanks het feit dat je de fiets niet van het slot krijgt Thea !!!
    Goed dat Herman weer het probleem opgelost heeft. N Kleine tip , ik heb n gaatje in mijn label gedaan zo zie ik meteen of ik mijn eigen sleutel heb of die van Harrie. Initiatief van Dhr v Veghel. Jullie hebben de hartelijke groeten van Luck . Als je in de gelegenheid bent dan mail even n foto van jullie fietsen door naar hem , dat stelt hij op prijs, natuurlijk met op de achtergrond n geweldige rotsformatie .
    Fijn dat jullie optimaal kunnen genieten van deze reis en vooral zoals je het beschrijft van het wonderlijk natuurschoon. Zo prachtig dat je het niet kunt navertellen of zelfs op film of foto kunt vastleggen. Qua natuurschoon is dit n gigantische topper natuurlijk. Geniet er intens van en neem er zeker de tijd voor want achteraf zeggen wij toch vaak , we zijn misschien toch wat te snel gegaan ...
    Het ga jullie goed , maak er n onvergetelijke tijd van !,
    Liefs Harrie en Mia Bocken