Dag 12 - Reisverslag uit Trente, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Trente, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

28 Mei 2015 | Italië, Trente

Merano - Trento. 90 km gefietst

We waren blij met onze kamer in de jeugdherberg. Tot een bus vol schoolkinderen van ong 12-15 jaar de etage's overnamen. Ze waren de hele nacht onrustig. We hebben de leraren er op aangesproken, die hadden er ook last van gehad, maar wisten zeker dat het niet hun groep was. Ze boden hun verontschuldigingen aan en zeiden de schuldigen te zullen aanpakken. Oké.
Het ontbijt was super. We konden er weer tegenaan.
De tocht ging vandaag grotendeels parallel aan de Südtiroler Weinstrasse. We zagen weer vele fruitbomen en druivenstruiken. Hiervandaan komt ondermeer de Weisburgunder en de Blauwburgunder.
We volgden weer de Adige tussen de indrukwekkende rotswanden. Wat voel je je dan klein. Bij de Salurner Klause verlieten we het Duitstalige gebied.
Gisterenavond heb ik al moeten oefenen met de Italiaanse taal. Hoewel ik het redelijk versta, is het heel moeilijk om alles duidelijk te maken via de telefoon. Je gooit er heel gemakkelijk een Duits of Engels woord tussendoor en ook de zinsopbouw is PRUT. Maar het is gelukt. We hebben een kamer voor vannacht.
We kwamen om 14 uur in Trento aan en hebben eerst de stad verkend. De Duomo viel tegen. Het was een erg donkere en eenvoudige kerk. Weer geen stempel te bekennen. Dus maar bij de toeristinfo gevraagd. Om 17.00 uur gingen we naar de B&B.
Wat een lieve behulpzame mensen. De kamer is groot en mooi ingericht, met eigen badkamer. Een nadeel is, dat de fietsen naar de eerste verdieping moeten worden gedragen. Maar je kunt niet alles hebben, mooi weer, een schitterende tocht en geen tegenslag, dat is teveel gevraagd.
Het was weer een prima dag.