Dag 15 - Reisverslag uit Badia Polesine, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Badia Polesine, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

01 Juni 2015 | Italië, Badia Polesine

Verona - Badia Polésine. 86 km gefietst

We vertrokken om 8.30 uur. Het was al 23 gr. Dus lekker fietsweer.
De GPS loodste ons de stad uit en we zaten zo weer op de route.
Langzaam verdwenen de bergen uit het zicht en fietsten we door het boeren- platte land. Alleen de meestal vervallen boerderijen en de prachtige villa's herinnerden ons eraan dat we in Italië fietsten, anders zou je denken dat het Nederland was.
Onderweg zagen we velden met aardbeien, meloenen, mais, aardappels en natuurlijk de appelbomen en druivenstruiken. Het was heel verleidelijk om af te stappen en een meloen van de grond te rapen. Maar we hebben het maar niet gedaan. Op een grote markt in Zévio kochten we een kilo kersen. Die smaakten ook goed. Toen we even pauze namen om een kopje koffie te maken en de heerlijke cake erbij te nemen van onze gastheer uit Verona, kwamen een goed geklede man en vrouw op ons af en vroegen waar komen jullie vandaan en waar gaan jullie naar toe? Wij alles uitgelegd en kregen een Bravo te horen. Daarna kwam de aap uit de mouw. Ze vertelden ons dat ze Jehova getuigen zijn en lieten op hun IPad de Nederlandse versie horen en zien van het verlossingsverhaal. We zeiden dat we niet zoveel tijd hadden en moesten op een gegeven moment zeggen dat het genoeg was. We werden bedankt en ze gingen.
Ondertussen was het 30 gr. geworden en op de fiets is dat prima, maar als je afstapt lijkt de hitte ineens uit je lichaam te komen. Dus snel weer op de fiets.
In Montagnana hebben we lekker een terrasje genomen en de stadsmuur en de dom bezichtigd. Het stadje is bekend om zijn ham (Prosciutto).
Om 15.00 uur kwamen we in Badia Polésine aan, waar ik gisterenavond een kamer had geboekt. Eerst maar een terrasje gepakt en om 16.00 uur naar de B&B gereden.
We hebben een heel beneden huis voor onszelf. Er is nog een mannelijke gast maar daar hebben we geen last van.
Ook het eten is hier een avontuur. Het menu is alleen in het Italiaans en ook de mensen spreken geen andere taal. Dus moeten we maar gokken wat er staat. Vanavond prima platti een spaghetti gehad, is niet zo moeilijk toen de secondo platti dat bleek een grote schaal vlees oa carpaccio, rosbief en nog 2 andere soorten vlees. Toen artisjokken en een kom sla en de gastvrouw kwam nog met een stuk lasagne. We rolden bijna naar onze B&B.
Morgen naar Ferrara (55 km) en dan komt het 3e boekje, nog zo'n 500 km naar Rome. Wat gaat het toch snel. Maar zoals zo vaak, het venijn zit in de staart. We krijgen nog flinke klimmen.