Dag 16 - Reisverslag uit Quartiere, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Quartiere, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

01 Juni 2015 | Italië, Quartiere

Badia Polésine. - Quartiere 91 km gefietst.

Na een hartelijk afscheid van de aardige familie, gingen we om 8.20 uur weer op weg.
De zon scheen al hoog aan de hemel en het beloofde weer een warme dag te worden.
We waren 10 minuten onderweg, toen ik me herinnerde, dat onze schoonzoon Tom jarig is. Fiets aan de kant gezet en gebeld. We zongen hem weer toe en wensten hem een fijne verjaardag. Herman moest wel even vertellen, dat het bij ons al 23 gr was hihi.
Je moet er veel voor doen, maar dan heb je ook wat.
Vanaf Verona is het afgelopen met de mooie fietswegen. We fietsen veel op een gewone landweg samen met auto's maar de wegen zijn dusdanig slecht, dat je vaak midden op de weg moet fietsen. Het is dus erg uitkijken geblazen.
Ook vandaag is de route niet erg interessant. Vlak boerenland, ik me kan voorstellen dat de jeugd deze streek verlaat. Het ziet er allemaal wat eenzaam uit.
Ferrara is een mooie maar ook drukke stad. Ook hier overviel ons het gevoel van mooi, maar we gaan liever verder. We zijn nog even in het centrum geweest en hebben het kasteel van buitenaf gezien. Omdat we bepakte fietsen bij ons hebben, is het niet zo gemakkelijk om samen iets te bekijken. Meestal laat Herman mij bv een kerk binnengaan en blijft hij bij de fietsen. Als het de moeite waard is, gaat hij naar binnen en blijf ik buiten. Maar een kasteel van binnen bekijken moet je samen doen.
Omdat het zo warm was, pauzeerden we regelmatig. Zo ook in Occhiobello waar we de laatste kersen opaten. Tegenover ons zat een man watertandend te kijken hoe wij aan het eten waren. We deelden met hem de kersen en hij vroeg ons het hemd van het lijf. (Die hadden we niet aan).
Om 14.30 uur zochten we een slaapplek. We wilden niet verder omdat ons 30 km vlak en leeg landschap wacht. (staat in het boekje.) Dat doen we morgen wel.
We zochten een adres van een hotel, maar dat was zo achteraf, dat we maar doorreden. Plotseling zagen we Agriturismo. We vroegen een kamer en kwamen in de hemel! Wat prachtig. Een kamer in een nieuw gebouw naast de boerderij. Met eigen badkamer, airco, koffie, thee, fruit alles wat er was mocht je gebruiken en als kers op de taart, WIFi. We werden ontvangen met koude jus d'orange , koffie en een schaaltje aardbeien. De aardige gastvrouw verontschuldigde zich dat ze alleen Italiaans spreekt, maar we begrijpen elkaar prima.
Wat een geluk, dat het hotel zover uit de buurt was. Moest zo zijn!!

• 01 Juni 2015 - 22:54

Marianne Wiggers:

Wat een fijne vakantie! Een hoop ervaringen en gelukkig mooi weer! We volgen jullie op de voet en kijken uit naar jullie verslagen. Fijne voortzetting en een knuf van ons beiden. Hier is alles ok.

• 02 Juni 2015 - 23:11

Elly:

Hallo Thea .Herman
    weer even een reactie
    elke dag een nieuwe ervaring veel om later nog lang van na te genieten
    wij hadden Gisteren de uitslag Ton kan nog geholpen worden dus daar gaan we voor
    viel een last van ons
    geniet nog van de komende dagen
    Liefs van ons

t dat Ton