Dag 18 - Reisverslag uit Badia Tedalda, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Badia Tedalda, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

03 Juni 2015 | Italië, Badia Tedalda


Cesenatico - Badia Tedalda 85 km gefietst

Stilte, totale stilte toen ik wakker werd om half negen. Half negen??? We wilden vroeg weg omdat het weer 32 gr zou worden en we vandaag de Apennijnen op moesten.
De wekker is niet afgelopen. Ik wilde Herman wakker maken en.... weer stilte. Ik kreeg geen woord uit mijn mond, was helemaal hees. Al een paar dagen had ik last van benauwdheid en stemvervorming, dus nu totale heesheid.
Herman reageerde laconiek. We maken er gewoon een makkelijke dag van.
Na een fantastisch ontbijt, vroeg Herman aan onze gastvrouw of ze ons volgende adres wilde bellen en vastleggen omdat in de Apennijnen de overnachtingsplaatsen niet zo dik bezaaid zijn. Hij spreekt geen Italiaans en ik had geen stem dat zou dus moeilijk worden onderweg. De overnachting was geregeld dus moesten we ons daar niet druk om maken.
Nu had Herman de tijd van zijn leven. Eindelijk kon hij alles beslissen zonder tegenspraak. Als ik een geluid maakte, zei hij, ik snap het niet en lachte me uit de smiecht.
We volgden vooral de rivier de Marecchia. Het was een hoofdzakelijk droog gevallen rivier.
Op het (slechte) pad, wilde ik een grote stok vermijden en ging aan de andere kant rijden. Plotseling bewoog de stok en glipte weg in het hoge gras. Het was een dikke slang, wel 2 vingers dik.
Omdat het zo vreselijk warm was, hebben we zo vaak we de gelegenheid hadden, een terrasje gepakt en wat kouds gedronken. Om 13.00 uur hebben we spaghetti gegeten, niet vanwege de honger, maar om energie op te doen. De warmte vreet energie. Maar we klagen niet. Nog altijd beter dan regen en onweer.
Tijdens de klim, kwamen we langs het dwergstaatje San Marino. Een uitstapje daar naar toe zou teveel van ons vergen, dus maar niet gedaan.
We hadden prachtige vergezichten naarmate we hoger en hoger klommen.
We stopten regelmatig om een foto te maken, maar eigenlijk was het te warm om te stoppen. Soms reden we maar door tot we in de schaduw even konden pauzeren.
Om Half zes kwamen we in de plaats van bestemming voor vanavond. We slapen in een B&B / Pizzeria.
Helaas voor Herman komt mijn stem weer terug, uit met de rust!!






  • 03 Juni 2015 - 20:16

    Claudia,Tom & Kindjes:

    Hallo pap en Mam,
    Nou snap ik dat jullie de kindjes heeeeeeel erg missen, maar om nou als een gek te gaan fietsen om zo snel mogelijk naar huis te kunnen is nou ook wel weer overdreven!! ;-)
    Geniet lekker van de vrijheid, de zon en de rust (papa dan).
    Heel veel plezier en we genieten met jullie mee!
    Liefs van ons 5jes xxx

  • 03 Juni 2015 - 22:22

    Gerrit En Mieke :

    San Marino links laten liggen ??????? Heb je haast dan ? Al kun je niets zeggen zeg eens tegen Herman links af of rechts af. Warm of niet...... blijven genieten hoor.
    Veel liefs van de Eendracht

  • 04 Juni 2015 - 01:47

    Hans En Tina:

    Weer prachtige verhalen pfff lekker genieten en heerlijk lezen wat er op jullie pad komt we hangen aan de verslagen van jullie.

    Dikke kus en knuffel van ons xxx

  • 04 Juni 2015 - 10:09

    Hans Wiggers:

    Goede morgen. De berichten komen hier goed aan. Ik wens jullie een goed vervolg van jullie vakantie, groet Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Badia Tedalda

Fietsreis naar Rome 2015.

Genieten van onze fietsreis van Deurne naar Rome.

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Dag 25

10 Juni 2015

Dag 24

08 Juni 2015

Dag 23

07 Juni 2015

Dag 22

07 Juni 2015

Dag 21
Herman en Thea

Herman is 69 jaar en Thea is 67 jaar. We zijn bijna 49 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen en 5 kleinkinderen.

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 16987

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 30 November -0001

Onze fietsreis naar Santiago de Compostela

17 Mei 2015 - 30 November -0001

Fietsreis naar Rome 2015.

Landen bezocht: