Dag 21 - Reisverslag uit Vignanello, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Vignanello, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

07 Juni 2015 | Italië, Vignanello

Bastardo. - Vigne 60 km gefietst

Gisteren in Bevagna kwamen we een Duitser (lopende pelgrim) tegen en tijdens ons gesprek vertelden we hem waar we zouden overnachten. Tot onze verbazing kwam hij om 19.00 uur het hotel binnen gelopen. We hebben samen gegeten en het was erg gezellig. In het restaurant hadden ze WiFi. Kon ik nog gauw mijn verslag inleveren. De man heet Karl Heinz. Erg gelovige en vriendelijke man met een kruis om zijn nek met de tekst : ICH BIN DER WEG.
Vanochtend na een gezamenlijk ontbijt zijn we om 8.00 uur vertrokken. Het was aangenaam warm. Ook vandaag zal het weer 35 gr. worden, nu is het nog fijn fietsen.
Het stijgen begon direct. Maar op deze route zie je Umbrië op zijn mooist.
We fietsten weer veelal door een ansichtkaart. Ook vandaag kwamen de woorden, mooi en prachtig, veelvuldig van onze lippen.
Om kwart voor tien zaten we aan de cola en chips. We vermoeden dat we beiden een zout gebrek hebben en zullen daar vanaf vandaag zeker rekening mee houden. Een grote beginners fout. We drinken genoeg maar hebben aan zout niet gedacht. Hoe dom!
Omdat we zo hoog zaten, was het landschap wondermooi.
Toen we het plaatsje Narni Scalo binnen reden, zagen we hoog boven ons een stad op de berg. Natuurlijk gauw een foto gemaakt, niet wetende dat we daar naar toe zouden fietsen. We moesten er erg veel voor klimmen, maar het was de moeite waard. Je reed zo de middeleeuwen binnen. Een prachtig plaatsje met veel stadspoorten, oude gebouwen en nauwe straatjes. Het toppunt letterlijk en figuurlijk van deze dag.
Gelukkig hadden we na de klimmen ook de afdalingen. Dat zou weer joepie zijn geweest als de wegen wat beter waren. Nu had je alle aandacht nodig voor de weg. Herman vraagt zich af, waar het Italiaanse belastinggeld naar toe gaat, zeker niet naar de wegen.
Onderweg kwamen we langs een Lidl. We kochten daar drop, 2 zakken chips, bananen en een salami. Als we nu niet genoeg zout binnen krijgen, weet ik het ook niet meer.
We hadden een appartement buiten de route besproken (moeilijk te vinden) en kwamen om 14.00 uur daar aan. We werden vriendelijk ontvangen en een grote eigen gemaakte pruimenvlaai stond voor ons klaar. Helaas hier geen internet. Maar verder prima. Herman kan vanavond op een heel groot beeldscherm Juventus- Barcelona kijken. Hij is helemaal happy.
We hebben geen zin meer om naar een 5 km verder gelegen restaurant te gaan. Berg op berg af...Dus maak ik vanavond zelf iets. In de plaatselijke winkel eieren, worstjes, brood en yoghurt gekocht. Het vervelende was wel, dat ik het moest bereiden en ik heb ook vakantie. (Grapje?)
We waren nog niet binnen of er werd op de deur geklopt een vracht aan snoep, nootjes en energierepen werd afgegeven. Voor morgen onderweg. Italianen zijn gek op dolce. Alles wat zoet is wordt in tonnen naar binnen gewerkt. Dat begint bij het ontbijt, cake, zoete croissant, chocolade broodjes en fruitvlaai. Lekker bij de koffie, maar s'ochtends? Om zes uur vanavond hebben we de eerste onweersbui gehad. Hopelijk wordt het daardoor morgen iets minder warm. Maar..... We klagen niet.
Nog 85 km naar Rome. Dat doen we in twee dagen. Maandag komen we in Rome aan.

• 07 Juni 2015 - 14:28

Qmarianne W.:

Voel je je weer iets beter thea? Ah roma, stad der liefde.....! En een prachtige foto's en uitzichten zijn het toch!
    Nu de laatste loodjes? Hoe gaan jullie terug? Ook fietsen of gedeeltelijk met de trein?
    ItLie is 800 km hier andaan. Fiets effe door en kom hier uitrusten..... Hahaha!
    Er zijn grenzen he? Nou, heel veel plezier nog! Je ullen jullie dagelijks volgen.

• 07 Juni 2015 - 18:03

Harrie En Mia:

Zo Herman en Thea , Rome in zicht , dat is fantastisch nieuws. Het zal jullie wel n bijzondergevoel geven . Kijk goed, al heel wat kilometers voor Rome zie je de St Pieter boven de stad uitstijgen...even kippenvel ...daar zijn jullie toch voor gegaan ,toch !!!goed dat jullie op de maandag aankomen , dan is de weekend drukte voorbij. Heel slim van jullie , zo kunnen jullie in stilte wat bijkomen van de reis. Fantastisch van jullie, geniet er samen nog van en vergeet vooral de drop niet mee te nemen als jullie de stad bezichtigen , gelukkig kun je overal water tap punten vinden .
    Nog heel fijne dagen toegewenst in Rome en n behouden terugreis.
    We horen nog van jullie, liefs Harrie en Mia