Dag 22 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

31 Mei 2014 | Spanje, Sarria

Villafrance del Bierzo - Sarria. 81 km gefietst

Gisterenavond hebben we in Villafranco rondgekeken.
Het is van oudsher een belangrijke pleisterplaats voor pelgrims.
Begin 13e eeuw stichtte Franciscus van Assisië hier de kloosterkerk op zijn pelgrimstocht naar Santiago. De Poort van vergeving in het straatje waar je binnenkomt, was voor degenen die door zwakte of ziekte niet verder konden. Zij kregen dispensatie voor de rest van de tocht en kregen toch dezelfde aflaten als degenen die de tocht naar Santiago konden afmaken. We zagen onderweg vele gedenktekens/kruizen van pelgrims die de tocht niet hebben overleefd.
Vandaag weer een stralend blauwe lucht bij vertrek. Wel koud maar goed om te fietsen. Het was weer een fantastisch mooie tocht. Heel veel klimmen maar daardoor heb je ook weer prachtige vergezichten. We genoten van een kopje soep boven op de berg en gesprekken met andere pelgrims. Alweer een berg overwonnen. Na een afdaling van 12 km reden we door tot Sarria. Daar was het erg druk. Veel vol geboekt. Vanwege zaterdag? Een vriendelijke receptioniste in een hotel dat vol zat, belde om voor ons een kamer te zoeken. We kregen een kamer in een Albergue in het centrum. Met een Duits stel liggen we op een 8 persoons kamer. Héél schoon en netjes. Weer een hele mooie dag gehad!

• 31 Mei 2014 - 19:36

Harrie En Mia:

Hallo Herman en Thea,
    Eindelijk Wifi, dat valt in Duitsland niet overal mee. We hebben weer gesmuld van jullie verhalen en jullie belevingen en jullie herkenbare gevoelens en emoties.
    Het is fijn om de film weer even terug te zien, zelfs de foto,s zijn herkenbaar voor ons.
    Wat fijn dat het zo goed gaat en dat je het positieve laat overheersen. Geniet nog van jullie verdere tocht, neem de tijd ook om deze gevoelens en ervaringen zo lang mogelijk vast te houden, dat voel je alleen op de Camino.... Het is n weg die veel bij de mensen losmaakt en die je nergens anders zo ervaart.
    Liefs Harrie en Mia

• 31 Mei 2014 - 21:18

ELly:

Ik ben er niet bij maar jullie gevoelens die je opschrrijft komen wel bij me binnen
    Kan het goed begrijpen liefs Elly

• 01 Juni 2014 - 10:40

Cor De Keizer:

hallo Thea en Herman

Leuk reisverslag met mooie foto s
    Zo zien jullie nog eens wat van de wereld en n hele prestatie Profieciat
    Nog veel reisplezier

groetjes toos en cor