Dag 8 - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Bregenz, Oostenrijk van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

24 Mei 2015 | Oostenrijk, Bregenz

Mengen - Bregenz (Bodensee). 100 km gefietst

Bewolkt maar droog, gingen we om 8.20 op weg naar de volgende bestemming, Bregenz in Oostenrijk.
De route was weer prachtig. Glooiend landschap en vaak door kleine dorpjes. Wel ging het steeds omhoog met af en toe pittige klimmetjes.
We fietsten over weggetjes met aan beide kanten fruitbomen en hop.
Bij Obersiggingen kregen we onze beloning voor het vele klimmen. Zo'n 15 km afdaling richting Bodensee.
Het werd druk op de weg. Vele wandelaars en fietsers gingen met ons dezelfde kant op. Hoewel de weersvoorspelling niet zo best was en het steeds dreigde te gaan regenen door de donkere wolken, bleef het droog en aangenaam.
We zagen in de verte een zeppelin in de lucht hangen die boven de Bodensee hing.
Bij Langenargen kwamen we bij het meer aan. We kochten een pond aardbeien en aten die met smaak op aan het water.
De weg langs het meer was erg druk. Pinksterweekend en goed weer dat betekent, veel toeristen. De campings stonden vol caravans en tenten. De terrasjes zaten gezellig vol. Op een terras waar we een Latte dronken, speelde een man op zijn gitaar en zong vrolijke liedjes.
In Bregenz aangekomen zochten we een slaapplek. Het eerste hotel waar we een kamer vroegen had alleen nog de luxe kamer over, €190.- per nacht. Pfff een beetje te veel voor ons. Toen we weer op de fiets wilden stappen vroeg een echtpaar wat we zochten, ze gaven de tip waar we naar toe konden en vertelden dat ze kennissen hadden in Nederweert en Ospel. De tip bleek goud waard. We kregen een mooie kamer op de route naar de Arlberg. Snel wat gewassen, verslag geschreven en even rusten voor we wat gaan eten.

• 24 Mei 2015 - 21:25

Harrie En Mia Bocken:

Zo Herman en Thea, dat klinkt weer goed. Fijn,dat jullie n fijne slaapplek gevonden hebben. Het is inderdaad n prachtige streek , zeker richting de bodensee . Geniet maar intens van de heerlijke aardbeien, de vergezichten ,de inspanning die geleverd moet worden , van de omgeving en vooral van het samenzijn. Nu gaan jullie wonderschone momenten beleven en zien richting de Arlberg. Neem de tijd om alles op te nemen en te genieten van de prachtige rotskleuren die jullie gaan tegenkomen. n Schilder is niet in staat om deze prachtige kleuren op doek aan te brengen. Neem de tijd om,er intens van te genieten .
    Lieve groeten van Harrie en Mia , we zijn trots op jullie .

• 25 Mei 2015 - 15:32

Ina EnGerrit:

Hallo Thea en Herman, wat maken jullie een fantastische reis! Vooral de routes door de bossen en langs de Rijn zijn prachtig. En nu zijn jullie al gevorderd tot aan de Bodensee (wat ook voor ons een bekend gebied is). Van jullie foto's kunnen wij meegenieten van jullie fietstocht. Jammer dat jullie wat langer moeten zoeken naar plaatsen om te overnachten in verband met Pinksteren , maar dat kon je niet vooraf weten. Wij wensen jullie een veilig en plezierig vervolg , vooral wat nu komt lijkt ons mooi.
    Lieve groeten van Ina en Gerrit.

• 25 Mei 2015 - 16:38

Dini & Henk Beije:

Leuk zo om jullie te kunnen volgen.
    Maar,nog een stuk voor de boeg.
    Thea,zouden ze in Rome een hangertje van de heilige Jacobus hebben?
    Tegen een kleine vergoeding.
    Hier is het vandaag ook niks te warm.
    Maar nog veel fiets plezier,en hopelijk mooi weer.

Dikke kus van ons!!

• 25 Mei 2015 - 18:38

Ria :

Wat fijn dat jullie zo geniete xxxxx

• 25 Mei 2015 - 18:38

Ria: