Dag 13 - Reisverslag uit Verona, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Verona, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

29 Mei 2015 | Italië, Verona

Trento -Verona. 108 km gefietst

Met moeite kregen we met z'n tweeën de fietsen van de eerste etage naar de begane grond via 2 trappen. De hulp van gisteren was werken, maar ook dit is weer gelukt.
Trento is weliswaar een grote stad, maar wij vonden het niet de moeite waard om daar een extra dag te blijven.
We fietsten weer langs de Adige, langs fruitbomen, druivenstruiken en hoge bergen. Dat klinkt misschien saai, maar het is heel erg mooi en relaxed.
In Rovereto kochten we een paar perziken vanaf een vrachtwagen en hadden een leuk gesprek met de mensen die ook stonden te wachten tot de verkoper tijd had om ons te helpen. Een echte grapjas/ ADHDer. Hij lachte zelf het hardst om zijn gekdoenerij.
Er wordt een nieuw fietspad aangelegd tot Verona en daar konden we hele stukken op rijden. Ook waren hele stukken afgezet en daardoor moesten we regelmatig over de weg fietsen, wat een vervelend gevoel gaf omdat je de weg deelde met al het andere verkeer. Vandaag hebben we weer aardig wat klimmetjes gehad. Soms 10%.
Maar het uitzicht dat je daardoor verkreeg, was prachtig mooi, heb ik al eens eerder prachtig mooi gezegd??? Met deze klimmen verlieten we de Alpen.
Onderweg nog een heerlijke spaghetti gegeten bij Napoleon Bonaparte waar we ook de accu's konden bijladen. We hebben veel kilometers gemaakt zodat we in Verona konden komen.
Toen we in Verona kwamen, gaf ik Herman het adres van onze B&B voor op de GPS.
Hij loodste ons door het enorm drukke verkeer en zei, hier is het. Ik dacht, dit is geen villawijk zoals in het boekje staat, keek nog eens in het boekje en zag dat ik het verkeerde adres had doorgegeven. (Muts)
De B&B ziet er goed uit, mooie kamer vriendelijke ( mooie, jonge) gastheer en we konden twee dagen boeken. Ja, ja, jullie lezen het goed. Morgen hebben we een extra dag in Verona. We kwamen pas om 17.00 uur aan en dan kan je niets meer bekijken. Normaal proberen we om tussen 14.00 en 15.00 uur in een plaats te zijn zodat je nog de tijd hebt om iets te gaan bekijken. Dus morgen gaan we de interessante dingen in Verona bezoeken.
Wat erg fijn is, is dat ik hier de wasmachine mag gebruiken. Op de kamer vroeg ik Herman alles uit te doen en ik deed dat ook en alle kleding ging in de machine. Dus morgen alles weer schoon. Op de hand wassen kan ook, maar dit is beter.
Lekker gedoucht, wasje gedraaid en nu eten.

• 29 Mei 2015 - 21:20

Claudia:

Hallo Pap en Mam, aan jullie verhalen en foto's te zien zijn jullie heerlijk aan het genieten en gaat alles naar wens! ik hoop dat de rest van de reis net zo voorspoedig gaat als deze dagen zijn geweest.
    Ps: ik hoop wel dat jullie niet "alle" kleren in de was hebben gedaan, anders is het wel koud om zonder kleding in een restaurant te gaan zitten eten! ...en zijn daar ook foto's van?? ;-)
    Liefs van ons 5jes missen jullie! xxxxx

• 29 Mei 2015 - 22:04

Ria:

Heerlijk om te lezen en dat jullie(jij zo geniet van de jonge mooie gastheer

• 29 Mei 2015 - 22:05

Ria :

Hij plaatst niet alles ???

• 29 Mei 2015 - 22:09

Ria :

Ik probeer het zo nog een keer. Heerlijk om te lezen dat jullie(jij zo geniet van de mooie jonge gastheer)het zo fijn hebben geweldig dat jullie zo genieten hierdoor heb ik besloten nog maar een jaar langer door te gaan. Xxxxxx

• 29 Mei 2015 - 22:12

Familie Pintus:

Hallo oom Herman en tante thea

Super mooi

• 30 Mei 2015 - 08:53

Harrie En Mia Bocken:

Dag Herman en Thea,
    Wat goed dat jullie al in Verona zitten. Heerlijk om daar n dag te kunnen vertoeven. Het is n prachtige stad. Geniet van alle historie en cultuur die jullie te zien krijgen. Het is even n vreemd gevoel om vandaag niet te mogen fietsen !!! Even de flow doorbreken en dan...jullie kennende willen jullie toch weer verder naar jullie einddoel. Wat fijn dat het zo goed gaat .
    Geniet ze...Harrie en Mia

• 01 Juni 2015 - 20:56

Familie De Keizer:

Mam,

Ik dacht dat pap vergeetachtig werd op zijn oude dag, maar jij kan er ook wat van. Moeten we ons zorgen gaan maken?

Groeten van ons allemaal. xxx