Dag 14 - Reisverslag uit Verona, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Verona, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

30 Mei 2015 | Italië, Verona

Verona

De kamer ziet er erg rommelig uit. Alles is uit de tassen gehaald om opnieuw in te pakken. Thuis had ik een paklijst gemaakt zodat ik precies weet uit welke tas ik het kan pakken als ik iets nodig heb en niet alle vier tassen doorzoek en het in de laatste zit.
Dus paklijst erbij en opnieuw inpakken. We hebben de hele dag tijd, dus gaan we om 10.00uur naar het centrum.
Het ontbijt bestond uit, door de gastheer, eigen gebakken apfelstrudel, fruitvlaai en toast. Rare combinatie maar in Italië ontbijten ze niet zoals bij ons.
Als we uit ons raam kijken, zien we de Santuario Signora Di Lourdes. Het was gisteravond heel mooi verlicht.
Vandaag hebben we een rustdag. Dus geen flitsende beelden van onderweg. In plaats daarvan nu foto's van bezienswaardigheden en kerken.
We zitten nu in het centrum van een koude cola te genieten. Het verkeer is killing, de drukte is enorm en het is heet. Overal mensen in rijen voor de bezienswaardigheden. We hebben beiden het gevoel dat dit niet is wat we willen. Zet ons maar lekker op de fiets, dat is pas echt genieten. Maar we hebben ook het gevoel om iets te moeten bezichtigen. Als het alleen om het fietsen zou gaan, kunnen we ook in Nederland blijven.
We kopen een kaart waarmee je verschillende gebouwen/ kerken kan bezichtigen.
We zijn begonnen bij de arena. Daar was het zo idioot druk, dat we alleen de buitenkant hebben gezien. Om in de hitte in de rij te gaan staan, daar voelden we niets voor. Op naar de Duomo. De Kathedraal is toegewijd aan de heilige Maria Assunta.
Er zijn veel reconstructies aangebracht en de restauratie is in 2002 voltooid.
De San Fermo was een prachtige kerk. Eigenlijk waren het twee kerken boven elkaar. Ze worden ook boven-en onderkerk genoemd. In beide kerken worden missen opgedragen. Er zijn ook vele bewaard gebleven fresco's.
De Basiliek San Zeno was ook erg mooi. De bronsdeur in de hal is gemaakt einde 11e en begin 12e eeuw door Guglielmo en zijn assistenten.
Natuurlijk hebben we ook het balkon van Julia en Romeo bezocht. Je moest met je ellebogen de mensen wegdrukken om een foto te kunnen maken. Zelf werd je ook bijna vermorzeld. Nu valt dat bij mij wel mee, ik sta mijn mannetje wel hahaha.
Als laatste hebben we het kasteel Vecchio bezocht hij ligt boven de Adige zodat je mooie vergezichten hebt. Toen hadden we het gehad. Het was 17.00 uur en we waren vermoeider dan na een dag fietsen. (Rustdag pffffff) Toch was het de moeite waard.

• 30 Mei 2015 - 20:36

Harrie En Mia:

Och Herman en Thea , wat is het toch allemaal herkenbaar !! Je wil rationeel uit de flow stappen maar emotioneel lukt dat niet. Op de een of andere manier zit er n drive in je die je niet kunt stoppen en vergeet niet je bent de stilte gewend... Wat is het dan ineens druk om je heen ..toch ? Je wil dan weg, het blijkt ook moeilijk te zijn om met 2 uiterste om te kunnen gaan tijdens zo n rit , terwijl we altijd maar denken dat we flexibel zijn !!! Hele vreemde gewaarwording is dat . Ga morgen maar weer lekker op de trappers staan want ook de komende dagen blijft het mooi.
    Geniet van de warmte, heerlijk wat wind vangen op de fiets en weg van de toeristen !!!
    Het ga jullie goed, Harrie en Mia

• 01 Juni 2015 - 21:00

Familie De Keizer:

Lieve pap en mam,

Alweer 2 weken voorbij, wat gaat het hard en wat zijn jullie al ver.
    Probeer ook wat meer te genieten van de rustdagen.
    Anders zijn jullie over een week al thuis en wij zijn nog niet klaar.

Groeten Patricia en de rest van de familie.