Dag 22 - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Prima Porta, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

07 Juni 2015 | Italië, Prima Porta

Vigne - Monte Petra Pertusa 62 km gefietst

Het onweer gisterenavond heeft niet de afkoeling gebracht die we hadden gehoopt.
Dus maar vroeg (7.40 uur) vertrokken om de hitte een beetje voor te zijn.
We kunnen vandaag best Rome halen, maar dat doen we niet. We hebben gelezen dat het een zware dag wordt en hebben geen zin om kapot Rome binnen te fietsen.
Hans Reitsma had gelijk, het was een zware dag. Het venijn zit in de staart schreef ik in een vorig verslag en dat is ook zo.
Zelfs Herman, top fit, vond het zwaar. De hele dag klimmen is op zich niet zo erg, als dat geleidelijk gaat. Maar vandaag was het 6 km van 5-8% en dan weer 1,7 km van 6% een afdaling waar je chagrijnig van werd door het enorm slechte wegdek en weer klimmen. Er zat geen ritme in. Neem daarbij de enorme hitte, dan heb je het echt wel zwaar.
We kwamen om 13.00 uur bij ons B&B aan. Rosa de eigenaresse heette ons welkom en sprak redelijk Engels. Toen we vroegen wat we moesten betalen, gaf zij een hoger bedrag op dan in ons nieuwe boekje staat. Toen Herman vroeg, hoe komt dat, zei ze iets over het soort ontbijt dat de Nederlanders willen in verhouding met de Italianen.
Ik zei, oké, dat zal ik de schrijver van het boekje meedelen zodat hij dat kan aanpassen.
Plotseling had ze zich vergist. De prijs was toch volgens het boekje. Ze zei, ik ben niet perfect en vergeet wel eens wat. Ik glimlachte, ik ben ook niet perfect (klein leugentje) geeft niets. Slimme vrouw die Rosa.
Ze was erg aardig. Bracht ons koffie, koekjes, cake en abrikozen. Een goed adres.

• 07 Juni 2015 - 21:23

Gerrit En Mieke:

Nou lieverds ik ga jullie een mooie intocht gunnen in Roma.
    Geniet, en ga vooral al het moois bekijken.
    Ik ga voor drie dagen het Radboudhotel in maar zal jullie zeker volgen.
    Het beste en tot gauw met goed nieuws.
    Liefs van ons, Gerrit en Mieke

• 07 Juni 2015 - 22:07

Ria:

Jullie worden vast zo ingehaald als de gladiatoren.

• 08 Juni 2015 - 13:33

Henk Beije:

Thea,toch een slimme vrouw!!!!
    Maar toch de finish gehaald, provocatie gewenst van Dini & Henk Beije.
    Nu nog een paar dagen Rome?
    Gisteren 7juni,is Doortje Bankers teruggekomen uit Rome.
    Was een verrassing geweest als je elkaar in Rome tegen waren gekomen.
    Maar we zitten al klaar om naar jullie verhalen te luisteren.
    Nu Jacob nog?
    Voor 10 a 20 euries.
    Dikke kus van ons,en nog veel plezier!!

• 08 Juni 2015 - 16:26

Familie De Keizer:

Nou de laatste loodjes, en wat was het weer zwaar.
    Maar jullie doen het toch maar weer. Menigeen die het jullie niet nadoen (wij ook niet).
    We zijn erg trots op jullie prestatie en wat waren jullie snel.
    Maar jullie willen natuurlijk naar jullie lieve dochters, ahum. En natuurlijk de kleinkinderen en de schoonzonen.
    Rust eerst nog maar een paar dagen uit en geniet van Rome.
    Wij vermaken ons nog wel even zonder jullie.

Dikke kus en tot binnenkort.

Familie de Keizer