Dag 10 - Reisverslag uit Resia, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Resia, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

26 Mei 2015 | Italië, Resia

Sant Anton - Resia Italië. 89 km gefietst

Gisterenavond en vanmorgen regende het. Toen we vertrokken was het droog.
De route ging langs het riviertje Rosanna. Het was imponerend om tussen de hoge donkere bergen door te fietsen. Het bospad ging steeds hoger en plotseling was het pad voor de helft naar beneden afgebrokkeld, een vorm van aardverschuiving. Het was heerlijk fietsen ook al was het fietspad nat en modderig. Daarna kregen we de beloning voor het stijgen, nl. 30km afdaling. De hele dag was het weer onbestendig. Droog en regen wisselden zich af. De tocht ging verder langs de Inn. In Landeck hebben we koffie gedronken en daar ging het weer omhoog. In Pfunds een soepje gegeten en de accu's voor de zekerheid bijgeladen. Want nu begint het echte klimmen, de Norbertshöhe 1454 m en de Reschenpas 1520 m. Het was zwaar. 11 bochten omhoog vermeldde het boekje. (het leken er wel 20). 8% stijgen. De tocht was weer fantastisch mooi. Het leek telkens of je in een ansichtkaart aan het fietsen was. De bocht om en weer een fraai vergezicht. Zelfs de regen kon ons enthousiasme niet drukken.
En we hebben het gehaald. We hadden een heleboel drukte verwacht, zoals hotels, restaurants enz. We waren tenslotte in Bella Italia beland. Maar niets te doen op de pas. We dachten dat komt nog en fietsten door. Maar nee hoor, dat was de reschenpas.
Bij het volgende plaatsje Resia bij de Reschensee hebben we bij het eerste beste hotel een kamer genomen. Wel duur, maar we hebben het verdiend vinden we. Het is een nieuw luxe hotel waar we de was kunnen doen en lekker bijkomen van de vermoeiende maar prachtige dag.

• 26 Mei 2015 - 19:52

Joop En Marianne:

Wat een prachtige tocht maken jullie !!
    En nu al in Italie, na 10 dagen.!!
    Deze streek kennen we, we hebben de Reschenpas ooit eens beklommen.

Heel veel (fiets) plezier en geniet lekker van al het moois,onderweg.