Dag 20 - Reisverslag uit Bastardo, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Bastardo, Italië van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

05 Juni 2015 | Italië, Bastardo

Umbértide - Bastardo 79 km gefietst

Na de was te hebben gedaan, zijn we gisterenmiddag nog Umbértide gaan bekijken.
We bezochten de toren van het kasteel dat nu een museum is. Je kon helemaal naar boven via een wenteltrap.
Later nog op het plein gezeten en luisterden we naar de mannen die daar aan het kaarten waren. Ook hier leek het wel ruzie. Iedereen schreeuwde en ondersteunde dat met handgebaren. Heel kostelijk om te zien.
Vanmorgen opgestaan met een stijve knie, geen stem en een vervelend gevoel in mijn maag alsof ik teveel heb gegeten. Voel me niet echt fit.
Als we om 8.10 uur vertrekken is het warm, maar lekker. Vandaag wordt het weer 35 gr.
In het boekje staat, dat we het dal van de Tiber verlaten met z'n tabaksplantages. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen tabaksplant heb gezien.
We beginnen redelijk gemakkelijk. Glooiend landschap, bergje op, bergje af. Mooie omgeving. We bereiken Assisi. Bezoeken de basilica di San Francesco, prachtig!
Er mogen binnen geen foto's worden gemaakt maar ik ben stout geweest en heb er toch een paar gemaakt. Heb ook nog een stempel gescoord en een kaarsje gebrand voor degenen die het nodig hebben.
Om naar het oude, hoog gelegen Assisi te fietsen, was voor mij op deze OFF DAY niet te doen. We hadden ons er zo op verheugd, maar ik voelde me ziek en niet goed genoeg om de klim te maken. Ik zal er zeker spijt van krijgen!! Wat echter niet gaat, gaat niet.
Het vervolg van de tocht werd zwaarder, de klimmetjes steiler maar de omgeving bleef mooi. Wat opviel waren de oprijlanen met cipressen, strak omhoog groeiende bomen, ze zien er erg statig uit.
In Bevagna hebben we ook even de tijd genomen om het stadje te bezichtigen.
De smalle straatjes doen denken aan hoe het er vroeger uit moet hebben gezien.
Om 14.45 uur stopten we. We hebben een prima hotel maar jammer genoeg geen WiFi.
Ziek of niet. De was moet worden gedaan. Ik was, Herman wringt. Lekker douchen en even rusten. Hopelijk ben ik morgen weer beter. Is voor Herman ook niet gezellig een vrouw die niet praat en zich niet lekker voelt.


  • 05 Juni 2015 - 22:17

    Marianne Wiggers:

    Thea, pas goed op jezelf. Het is me nogal geen tocht! Goed hoor. We vinden elke dag de foto's weer even mooi. Maar gezondheid is ook belangrijk. Herman, je vrouwtje verwennen doet wonderen hahahaha!
    Een rustdag, lekker eten en niet teveel doen.........

  • 06 Juni 2015 - 19:25

    Ria:

    Pas je goed op jezelf jullie hebben de tijd ben erg trots op jullie xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bastardo

Fietsreis naar Rome 2015.

Genieten van onze fietsreis van Deurne naar Rome.

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Dag 25

10 Juni 2015

Dag 24

08 Juni 2015

Dag 23

07 Juni 2015

Dag 22

07 Juni 2015

Dag 21
Herman en Thea

Herman is 69 jaar en Thea is 67 jaar. We zijn bijna 49 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen en 5 kleinkinderen.

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 17012

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 30 November -0001

Onze fietsreis naar Santiago de Compostela

17 Mei 2015 - 30 November -0001

Fietsreis naar Rome 2015.

Landen bezocht: