Dag 13 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

22 Mei 2014 | Spanje, Puente la Reina

Roncevalles - Puente la Reina 75 km gefietst

We zijn erg blij dat we gisteren zijn gestopt en niet verder zijn gegaan.
Het stormde en onweerde de hele middag.
Wij zaten lekker droog. Het is druk in het klooster. We slapen in een soort slaapnis voor 4 personen. Het is schoon, goed georganiseerd en de fietsen staan veilig. We liggen lekker naast elkaar. Vanavond eten we samen met Albert uit Enschede. Hij sliep ook gisteren in dezelfde Albergue. We kwamen elkaar hier weer tegen.
Toen we vanochtend vertrokken was het droog, zonnig maar erg koud.
We hadden een prachtige route langs de rivier de Erro. Helaas stormde het heel erg en we hadden de wind tegen. Het was echt vechten tegen de storm. Het was zo erg, dat zelfs bij de afdaling we nog moesten fietsen. Bij sommige rukwinden moest je het stuur erg goed vasthouden anders werd je weggeblazen. Maar we hebben het gered.
Onderweg bezochten we St. Maria de Eunate. Speciaal voor Thea en Willem heb ik foto's gemaakt.
Bij de Albergue Jakue aangekomen boekten we meteen een kamer. Helaas waren de 2 persoons kamers al vol. Nu slapen we met een moeder, zoon en schoondochter op een kamer. Zij komen uit Amerika. Erg gezellige mensen.
Vanavond hebben we een buffet maaltijd.

• 22 Mei 2014 - 18:07

Harrie En Mia:

Heel goed gedaan weer !!!!! De bekende beelden komen voorbij en het geeft ons n warm gevoel. Wij gaan morgen verder met de Spree route. Berlijn was voor ons indrukwekkend. Ga nu mijn eigen verslag maken voor de film natuurlijk. Fiets ze en lieve groeten. Harrie en Mia

• 23 Mei 2014 - 08:36

Willen En Thea:

We beleven onze tocht door jullie verhalen nogmaals.
    Jammer van de tegenwind maar die kun je beter bij het dalen hebben dan bij het stijgen.
    Wat hebben wij toch geboft vorig jaar bijna geen wind en maar 1 dag echt regen.
    We genieten van jullie verhalen.

Succes verder