Dag 7 - Reisverslag uit Arès, Frankrijk van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Arès, Frankrijk van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

17 Mei 2014 | Frankrijk, Arès

Le Porge-Océan - Arés 48km gefietst


Toen we vertrokken was het fris maar weer een stralend blauwe lucht.
De eerste 15 km ging weer over een prachtig fietspad door de bossen.
Omdat het hoesten slechter werd besloten we nu echt een arts te zoeken. Nou, dat is net zo makkelijk als in Saintes de fietsmaker. Geen dokter te bekennen in de dorpen. We werden weer van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk bij een toeristenbureau gevraagd en daar waren zo vriendelijk te bellen. De arts zei dat we beter naar het ziekenhuis konden gaan, zo'n 4 km terug. Oké.
Om 11 uur aangekomen werden we door gestuurd naar de eerste hulp.
Ik werd op een brancard gelegd en de zuurstof in het bloed werd gemeten. Het was veel te laag. Er werd een infuus aangelegd ik moest aan de zuurstof en kreeg een medicijn in de zuurstof toegediend. Ik zei direct, dat ik niet wou blijven. Maar daar reageerden ze niet op. De dokter kwam, die vond het nodig een cardiogram te maken omdat hij iets dacht te horen aan mijn hart. Ik kreeg het Spaans benauwd. Leuke woordspeling haha. In het infuus werd een ontstekingsremmer aangebracht en er werd bloed afgenomen. Ondertussen kreeg ook Herman het Spaans benauwd want hij wachtte bij de receptie en wist van niets. Ze moesten ook nog bloed uit de polsslagader halen ( pijnlijk ) en een longfoto maken. Ondertussen was het half 4 en ik zei dat ik me wilde aankleden. Dat mocht niet want als er nog een onderzoek moest worden gedaan kon alles weer uit. Ik moest wachten op de uitslag. Ze waren erg aardig en ik kreeg iets te eten. Herman was ondertussen geweest en wist dat hij nog moest wachten. Gelukkig, ik mocht gaan. De arts die geen woord Engels sprak zei dat mijn hart goed was en ik een ontsteking had (ik denk bronchitis) en antibiotica en prednison mee kreeg. Hij riep nog Bon Voyage en ging. Het was 5 uur.
We hebben een hotel in de plaats Arés geboekt en Herman heeft wat gegeten.
Verder gaat het voorspoedig hahahaha.


  • 17 Mei 2014 - 10:23

    Familie De Keizer:

    Hallo pap en mam,

    Wat een avontuur weer. Wij hopen dat het nu wat beter gaat.
    XXXXX's van ons allemaal. En zet hem op. Dit keer gaat het jullie lukken (eventueel met zuurstofmaskers o.i.d.)

  • 17 Mei 2014 - 10:36

    Hans En Tina:

    prachtig jullie fiets reis we lezen heerlijk mee .
    dikke knuffel van mij en tina xxx

    en een veilige reis verder tot snel weer ♡♡♡


  • 19 Mei 2014 - 12:02

    Mieke:

    We zijn net terug uit de Ardennen (geen bereik|) en moeten drie dagen inhalen.
    We waren benieuwd hoe het gegaan was. Thea let goed op hoor en Herman niet meer in de bosjes duiken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman en Thea

Herman is 69 jaar en Thea is 67 jaar. We zijn bijna 49 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen en 5 kleinkinderen.

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 17058

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 30 November -0001

Onze fietsreis naar Santiago de Compostela

17 Mei 2015 - 30 November -0001

Fietsreis naar Rome 2015.

Landen bezocht: