Dag 16 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Herman en Thea - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Herman en Thea

25 Mei 2014 | Spanje, Burgos

Burgos - vandaag rustdag.


Burgos is de hoofdstad van het vroegere koninkrijk Castilïe
De beroemde veldheer El Cid ligt in de Kathedraal begraven en op de voetgangerspromenade staat zijn standbeeld.
Het is een echte pelgrimsstad en je vindt er vele pelgrimsonderkomens. (Gisteren alles vol.) Het is mooi te zien hoeveel pelgrims er bepakt en bezakt, door de stad wandelen en fietsen.
Om 9.30 uur zagen we vanuit ons raam een processie aankomen. We zijn snel naar buiten gegaan en hebben foto's gemaakt. Er werd telkens gestopt en gebeden.
Voor de kerk stonden muzikanten die begonnen te spelen toen het Mariabeeld in het kerkportaal werd gezet.
We hebben natuurlijk de Kathedraal bezichtigd en waren onder de indruk van de pracht en praal.
Toen we in het hotel terug kwamen, vertelde men ons, dat het kamermeisje mijn neusspray had laten vallen, kapot. Ja, dat kan natuurlijk gebeuren. Toch moest ik een nieuwe zien te krijgen, alle apotheken waren gesloten. Ik zei :" dan bel je maar, ik heb het 2 x per dag nodig"
Uiteindelijk kon ik zelf het flesje ophalen bij een apotheek die voor mij open deed.
Als excuus krijgen we morgen het ontbijt gratis.
We genieten van de mooie stad en zijn blij dat we een rustdag hebben genomen. Het was extra genieten.

  • 26 Mei 2014 - 13:52

    Gertie:

    Hallo Thea en Herman,

    Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen. Wij zijn zelf een week op vakantie geweest en daarom heb ik nu al je reisverslagen achter elkaar gelezen. Met veel herkenning en herinneringen. Jullie doen het super goed. Zeker als je kijkt naar de slechte weersomstandigheden met veel wind en regen en zelfs onweer. De Pyreneeën zijn overwonnen en natuurlijk komen er nog flink wat klimmetjes achteraan. Ik dacht op moeilijke momenten vaak: als ik de Pyreneeën aan kan, dan laat ik me toch zeker niet kisten door dit klimmetje. Thea, jij hebt zelfs de hulp van jullie mam ervaren. Ik weet zeker dat ze jullie ook verder zal helpen.

    Geniet nog van het vervolg en blijf gezond!!!

    Lieve groetjes, Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman en Thea

Herman is 69 jaar en Thea is 67 jaar. We zijn bijna 49 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen en 5 kleinkinderen.

Actief sinds 12 April 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 17049

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 30 November -0001

Onze fietsreis naar Santiago de Compostela

17 Mei 2015 - 30 November -0001

Fietsreis naar Rome 2015.

Landen bezocht: